23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netbutikker føler sig misbrugt i pyramidespil

- Vi har brugt mange år på at få glade kunder og gode ratings, og så misbruger Dubli vores gode navn. Det er dybt forkasteligt, siger Jacob Riisgaard fra Coolshop.

Flere danske netbutikker tager nu afstand fra handelsportalen Dubli, som de mener har misbrugt deres navn, skriver Børsen.

 Dubli.com er ejet af Ominto, som ifølge Børsen har flere danske velhavere i ejerkredsen, og Ominto har haft en del problemer på det seneste.

 Virksomheden røg af Nasdaq på grund af regnskabsrod, og en sælger fra virksomheden stod for nyligt frem og advarede imod forretningsmodellen, som flere kalder pyramidespilslignende.

 Dubli.com fortæller selv, at selskabet har partnerskaber med mere end 12.000 tilknyttede butikker, men det afviser de virksomheder, som Børsen har talt med. I stedet er det et såkaldt affiliate marketingbureau, der har indgået aftalerne.

 Jacob Riisgaard fra Coolshop er en af dem, der er blevet ufrivilligt tilknyttet handelsplatformen, og han har i den forbindelse fyret et marketingbureau.

 - Vi har brugt mange år på at få glade kunder og gode ratings, og så misbruger Dubli vores gode navn. Det er dybt forkasteligt, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079